Sociale medie markedsføring – det er ikke Rocket Science
Sociale medie markedsføring er ikke rocket science, men dog ej heller en type markedsføring som du kan ignorere, eller noget du lige kan gøre når du har 5 minutter.

Sociale medie markedsføring er et stærkt værktøj, som forbinder dig med dine eksisterende kunder og, hvis det benyttes rigtigt, kan forbinde dig til en masse potentielle fremtidige kunder. Det er et seriøst arbejde at varetage de sociale medier og ikke noget du bare kan overlade til din nevø eller en du kender, som bruger meget tid på de sociale medier – for selvom man er en flittig bruger af Facebook eller Instagram (med en private profil), ved man ikke nødvendigvis hvordan værktøjet fungere for virksomheder, hvordan du skal kommunikere med kunder/følgere, hvordan du skal brande dig online, hvordan du skal annoncere, osv.

Det kan sammenlignes med at lade din nevø eller en god ven, der fik en høj karakter i matematik, være din revisor eller bogholder. Et sådan setup må på det kraftigeste frarådes, så hvorfor skulle det være anderledes, når du skal markedsføre din virksomhed online.

Når jeg fortæller virksomhedsejere, iværksættere eller andre der er endt med at skulle administrere f.eks. en Facebookside, om de basale mekanismer på de sociale medier, oplever jeg oftest at folk er dybt forundret over de mange ting de ikke engang vidste at de ikke vidste. Oftest erkender folk at de blot har kredset i overfladen uden nogen væsentlig forståelse for de komplekse sammenhænge der er nedenunder.

Grundlæggende, kan enhver person arbejde med sociale medier og få nogenlunde resultater ved blot at poste som man gør på en privat profil. Men det, der kommer til at gøre forskellen på “nogenlunde resultater” og succes og en professionel fremtoning er en kombination af viden, teknikker, strategier, taktikker, erfaringer og en del analyser.

Sociale Medie Markedsføring er ikke Rocket Science
Sociale medie markedsføring er ikke Rocket Science.
Når jeg hjælper mine kunder med at få succes på de sociale medier, stiler vi (udover opslagene selvfølgelig) imod følgende ting:

  1. Forståelse for spillereglerne på de forskellige platforme
  2. Forståelse og kendskab til de bagvedliggende teknikker
  3. Strategisk tilgang
  4. Målsætning
  5. Kendskab til hvad er der fungere på de sociale medier
  6. Adfærdspsykologi (hvilke triggers har din målgruppe)
  7. Kommunikation
  8. Dataanalyse
  9. Rapportering
  10. Content kalender (hvad, hvornår og hvor skal de forskellige ting postes)
  11. Videns opdatering og trends

 

Som du kan se, er det ikke rocket science du får med når jeg skal hjælpe dig med din sociale medier… men hvis du selv skal sætte dig ind i sociale medie markedsføring for at få gode resultater, skal du bruge en masse tid på at dygtiggøre dig, hvorved du mister fokus på din forretning og det du er god til – og dermed mister du penge.

Jeg har allerede brugt mange hundrede timer på at sætte mig ind i, hvordan de sociale medier fungere, jeg har deltaget i talrige workshops, set utallige webinars og har stor “hands-on” erfaring med at få alt dette til at udmønte sig i konkrete resultater i virkeligheden.

Sociale medie markedsføring er ikke rocket science, men sammen kan vi alligevel få din forretning til at nå nye højder i det digitale univers!

Så lad mig hjælpe dig med din online markedsføring, (eller give din “social media manager” redskaberne) så du kan sov trygt om natten, uden at spekulere over hvordan pokker du får mere synlighed og når flere potentielle kunder via din sociale medie markedsføring.

Se her hvordan jeg hjælper din forretning med at komme ud over den digitale rampe. Ved du allerede, at du gerne vil have min hjælp, udfyld skemaet her så finder vi en dag, hvor vi kan mødes til en kop Skype-kaffe og snakke om nye højder til din forretning. 

 

Pin It on Pinterest

Share This

Del

Del denne artikel med dine venner!