Hvorfor du ikke bør kopiere af andre: Tillid

Sociale medier handler også om at skabe relationer, for at skabe en relation kræves der tillid mellem den, der køber og den, der sælger.

Du kan ikke skabe tillid på ”lånt” indhold.

Først fordi din tone of voice er uægte når du ”låner” fra andre. Men også fordi du mister fokus på DIN målgruppe og DIN strategi, hvilket får dig til at miste flow.

Når du mister fokus, mister du forbindelsen med din målgruppe – og dem, du kunne konvertere til betalende kunder.

Hvorfor??

  • Fordi du er ikke dig selv! Du kan ikke skabe tillid ved at være en kopi af andre.
  • Er du ikke autentisk vil dine nuværende og potentielle nye kunder stille sig selv spørgsmålet: hvis du kopierer andres indhold, hvad leverer du ellers, som ikke er af egen produktion?
  • Den kommunikation din konkurrent skrev er ikke nødvendigvis målrettet DIN målgruppe.

 

Dit formål med at have en profil, der er aktiv 24/7 er at give klare buskaber til din målgruppe, det er at hjælpe dem i deres udfordringer. Det gør du ved at kende DIN målgruppe og forudse deres behov. På den måde vil dine potentielle kunder kunne se, at det er fra dig de gerne vil have hjælp.

Gør du dette rigtigt kan du sikre at dine følgere har fuld tillid til det du leverer, fordi du er dig selv, du tør at vise dine kompetencer, men også dine kanter, og fremfor alt sætter du DIN målgruppe i centrum af din kommunikation.

Pin It on Pinterest

Share This

Del

Del denne artikel med dine venner!