Hardcore eller heartcore forretning?

Har du en dybere mening med din forretning?
Har du hjertet med i det du laver?
Hjælper du andre med dine produkter/services?
Gør du godt, for at gøre det godt?

Jeg var til et dybt inspirerende foredrag forleden dag om “mening”. Daniel Baun fortalte os om at det var hans erfaring at de virksomheder der vedvarende har succes oftest har andre mål end blot at tjene penge, oftest et dybere mål eller et mere altruistisk mål.

Det fik mig til at reflektere over min egen forretning, og meningen med det jeg laver. Og ja, jeg kunne ubesværet konkludere at jeg har en heartcore forretning, hvor det jeg laver fylder hele mit hjerte og mit formål er (udover selvfølgelig at forsørge mig selv og min familie) at hjælpe andre.

Det fik mig ligeledes til at reflektere over mine kunder, og følgere. Min passion er ikke kun at sprede budskabet om at skabe reelle relationer til medmennesker på de sociale medier, eller bygge flotte funktionelle hjemmesider. Min passion er i ligeså høj grad at få dig til at være dig selv og få dig til at inspirere dine følger (og kunder) og tiltrække dem, så de kommer tilbage til dig, når de har brug for netop det du laver.

Jeg lagde mærke til jeg også gerne hjælper kunder om aftenen, eller lige inden min datters fødselsdag skal starte, hvis det er nødvendigt og en kunde har akut brug for hjælp. Jeg får ikke noget for det (hvis man kigger på det med hardcore business briller), men jeg får mega glade og taknemmelige kunder. Det betaler ikke mine regninger, men jeg føler jeg har gjort en forskel for mine kunder når mine kunder oplever at de kan stole på at jeg hjælper når det brænder på (hvis det på nogen måde er muligt) og den følelse gør faktisk en forskel for mig

Og hvad sker der så, når de også lige skal have en til at lave en hjemmeside, eller en til at lave en sociale mediestrategi eller har brug for sparring… Lige præcis, de kommer til mig! De ved jeg vil gøre mit allerbedste for at løse deres problemer, fordi jeg har hjertet med i min forretning og trives med at hjælper andre.

Hvad er egentlig hjertet i den virksomhed, du arbejder i?

Så moralen i denne historie er: det du investerer i din forretning, min kære ven, er godt givet ud når du laver det med hjertet, når du har en heartcore business.

Hvad er din mening? Hvad er det, der gør en forskel for dine kunder?

Blev du en lille smule nysgerrige, efter at læse mere om Heartcore Business, kan jeg varmt anbefale Daniels bog, som sjovt nok hedder “Heartcore Business”… du kan finde bogen her:

>> Heartcore Business bog**

** Det er ikke en reklame, men blot min ærlige anbefaling! ☺

 

Nøglepointer fra bogen:

  • Hardcore forretning gør værktøjer som penge, prestige og præstation til virksomhedens formål.
  • Heartcore forretning sætter formålet før alt andet og ser penge, prestige og præstation som midler, ikke mål.

Vil du have hjælpe med din strategi på de sociale medier? Det vil jeg gerne hjælpe dig med. Kontakt mig her ⤵️ så finder vi en dag, hvor vi kan mødes til en kop kaffe og snakke om din forventning til online markedsføring af din heartcore forretning.

Pin It on Pinterest

Share This

Del

Del denne artikel med dine venner!