9 måder at løfte din sociale medie markedsføring

Sociale medie markedsføring er et stærk værktøj til at øge omsætningen, hvis du bruger det effektivt og konsekvent.
Der er 3 hovedpunkter du SKAL huske, når det gælder sociale medie markedsføring:

 

  • Der er ikke en ‘quick and dirty’ måde at opnå succes. Du skal derfor være bevidst om, at det oftest er en langsigtet investering – og dermed at du er nød til at være tålmodig.
  • Med sociale medie markedsføring handler alt om at opbygge relationer!
  • Først skal du tiltrække følgere, og dernæst skal du få disse følgere til at engagere sig, inden du kan begynde at sælge.

 

#1 – Brugerdefineret målgruppe på Facebook

Brugerdefinerede målgrupper giver dig mulighed for at nå ud til kunder, du allerede kender, med annoncer på Facebook.

Du kan overføre en liste med e-mailadresser eller telefonnumre på mindst 20 personer, og Facebook leverer så din annonce til disse personer, hvis de er på Facebook. Du kan også opbygge målgrupper ud fra de personer, der besøger dit website, eller de personer, der bruger din mobilapp.

 

#2 – Øge antal af engagerede følgere

Flere sociale medier administratorer har som udfordring at opbygge en engageret følgeskare. Husk at hvis du gerne vil konvertere besøgende til følgere og derfra videre til kunder, skal du huske denne formel:

Engage – connect – sell

 

#3 – Go visual

Efter Instagram er blev populær, er efterspørgslen på visuelt kvalitetsindhold vokset på tværs af sociale medie platforme. Udover almindelige billeder, så prøv at bruge videoer (eller gif) i dit indhold – videoer postet på f.eks. FB med ’auto-play’ funktionen gør at dit indhold bliver langt mere synligt.

 

Du kan finde sjov og anderledes gif materiale her: http://www.reactiongifs.com/

 

#4 – Benyt emoji’er

På et tidspunkt, blev emoji’er en del af hverdagskommunikationen i sms og på de sociale medier.

Prøv at gå ud over smileys og hjerter, og forsøg at være lidt mere kreativ ved at bruge emoji’er, som repræsentere mad, rejse, fashion, osv.

Du finder alle emoji’er i dette link:
?? http://fsymbols.com/

 

#5 – Implementer social commerce

Det er ikke alle sociale medie platforme, der kommer med en ’køb’ knap. Men ikke desto mindre, kan sociale medie oftest påvirke beslutningsprocessen hos en mulig kunde. Post billeder af dine produkter, og vis dine følgere vejen til ’kasse apparatet’ på din egen hjemmeside.

 

#6 – Optimer dit indhold

Det er ikke til diskussion at SEO er centralt for en velfungerende hjemmeside. Men SEO er også vigtigt på de sociale medier. Du skal mestre den platform du er på, for at sikre at din profil/side er søgebar.

Optimer dit indhold, så det performer bedre på nyhedsstrømmen, og sikrer dig en større rækkevide.

 

#7 – Brug de sociale medier som udvidet kundeservice

I stedet for kun at tænke på de sociale medier som en markedsføringskanal, kan du bruge din profil som en udvidet kundeservice.

Benyt ’mentions’ funktionen og vær parat til at engagere dig i kommentarer fra følgere eller kunder – især hvis kommentaren er negativt. Benyt lejligheden for at konvertere en dårlig oplevelse til noget positivt. Lav en plan for hvordan din virksomhed reagere på positive, neutrale og negative kommentarer.

 

#8 – Mål resultaterne

Hvis du vil have succes og opnå større synlighed på de sociale medier, SKAL du måle resultaterne. Den strategi virksomhed A bruger, er ikke nødvendigvis effektiv for virksomhed B. Derfor afprøver mange virksomheder forskellige strategier og måler konstant resultaterne heraf, for at sikre at de er på den rigtigt vej.

 

#9 – fortæl en god historie

Af de mange ting din virksomhed gør på de sociale medier, er storytelling et centralt element.

Dine brand-ambassadører og dine mest loyale kunder køber dine produkter/ydelser på grund af 3 punkter:
‍‍‍‍‍‍ ‍‍

① din brand-kultur og dine værdier,
② de problemer du løser for dem og
③ de mennesker, der bag kulisserne sikrer at de modtager en kanon god service.

 

Hvis du følger disse 9 tips, vil du være et step foran dine konkurrenter, og den gode nyhed er, at disse 9 tips også gælder i 2017, 2018, osv.

Det er også vigtigt at du følger med i den konstante udvikling de sociale medier gennemgår og jeg vil  selvfølgelig være her, for at formidle denne udvikling og sikre mig, at du altid er et step foran dine konkurrenter!

Har du brug for hjælp?

Du er velkommen til at skrive en kommentar eller kontakt mig direkte.

Pin It on Pinterest

Share This

Del

Del denne artikel med dine venner!